Dag 2 in San Francisco en Monterey

De tweede dag ons verblijf in San Francisco besloten we om wederom de hop on hop off te gebruiken om naar de diverse punten te komen.

Fine arts
Als eerste stapten we uit bij het Palace of Fine Arts. Een schitterend mooi gebouw waar je (zeker bij goed weer) fantastische foto’s van kunt maken.

Vervolgens wilden we naar de Golden Gate Bridge. Maar in plaats van wederom de bus te pakken, besloten we om naar de brug te lopen. Dat bleek een prima plan.

Vanuit het museum loop je via Crissy Fields (deel van de voormalige legerbasis) naar de Golden Gate Bridge. Tijdens deze wandeling heb je constant een prima zicht op de brug. Als je voldoende tijd hebt tijdens je verblijf, is deze wandeling zeker een aanrader!
Golden Gate
Eenmaal bij de Golden Gate bridge aangekomen zijn we toch maar weer op de bus gestapt. Deze ging door naar Sausolito. Dit leuke plaatsje ligt aan de andere kant van de brug en wordt vaak ook bezocht door ernaartoe te fietsen. Na wat gegeten te hebben zijn we weer terug gegaan naar San Francisco zelf.

Tegenwoordig stopt de bus blijkbaar niet meer in het Presidio of San Francisco. Vervolgens bij een stop uitgestapt en naar het huis waar Mrs Doubtfire was opgenomen gelopen. Op de stoep was van alles geschreven mbt het overlijden van Robin Williams.

In de avond hebben we nog een “night tour” gedaan door de stad. Deze viel ietwat tegen omdat de route grotendeels overeen kwam met de route die overdag gereden wordt (2 jaar geleden was er echt een duidelijk verschil in route).

De dag erna zijn we vroeg opgestaan om de auto op te halen om richting Monterey te rijden. Toen we dit eenmaal geregeld hadden (ter plekke toch maar een upgrade geregeld want de oorspronkelijke geboekte auto was toch wel erg klein) gingen we op weg naar Monterey.
Whale tour
De eerste stop was Lands End bij San Francisco. Dit is een mooi stukje net buiten de stad en met een mooi uitzicht over San Francisco.

Vervolgens door gereden naar Monterey en meteen ingecheckt in het hotel. Van daaruit door naar de Whale Watch tour. Na ongeveer een uur gevaren te hebben kwamen we diverse whales tegen. Op een gegeven moment werden we helemaal omringd door whales (een stuk of 10 schat ik). Wat een prachtig gezicht, zeker in combinatie met de zonsondergang. Heerlijk gewoon!

3 uur later zat de tour er weer op en waren we helemaal op. Tijd om te slapen dus…. De dag erna stond weer een volle dag op het programma: Pinnacles NP en daarna via de highway 1 op naar Santa Maria.

Dit is een gastpost van Mervin, Mervin reist maakt momenteel rondreis door Amerika en zal op Amerikaantje geregeld zijn reisverslag delen.