Yosemite National Park – Yosemite Valley

15 juli 2014,

Sentinel Beach

Nadat we de camper hebben ingeruimd en een frisse duik in het zwembad konden we op weg naar Yosemite. We zijn al eerder in Yosemite geweest en hadden daarom van te voren besloten om dit jaar via een andere ingang het park in te gaan. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij de West ingang. Omdat dit ons eerste National Park was hebben we onze ‘America the Beautiful’  (Hoe Amerikaans wil je het hebben?) Nationale Parken pas aangeschaft. We kwamen gelijk in Yosemite Valley. De zon scheen prachtig op de granieten rotspartijen. We hebben de auto langs de weg geparkeerd en zijn een rondje gaan lopen bij Sentinel Beach. Hier heb je mooi uitzicht op de Merced River.

Tunnel View

Daarna zijn we verder gereden richting Yosemite Village. Onderweg zagen we de donkere wolken al binnen drijven. We hebben nog wat foto’s kunnen maken van de Half Dome voordat het begon te regenen. We besloten om wat te gaan eten in Yosemite Valley. We hadden zin in een hamburger en frites, nou daar kan in Amerika wel voor gezorgd worden. Inmiddels was de regen over gegaan in een dikke onweersbui. Omdat het nog regende na de lunch hebben we nog wat boodschapjes gedaan in de winkel in Yosemite Village.

Toen het wat droger werd zijn we naar het uitzicht punt Tunnel View gereden. Hier heb je wederom mooi uitzicht op de Valley. Zoals je aan de foto’s kan zien was het nog steeds erg donker weer! We zijn daarna doorgereden naar de Grand Sequoia’s. Het weer was hier wel wat beter, maar helaas waren alle parkeer gelegenheden vol en dat betekende dat we een heel eind terug moesten rijden om met een bus die kant op te gaan. Daar hadden we eigenlijk niet zo’n zin in.

Onze camper en auto

We besloten om de South Entrance te nemen. Dit was ook een hele mooie tocht met mooie meadows. We kwamen uit in Oakhurst. Niet zo’n heel leuk plaatje, gewoon een hoofdweg met wat restaurants en tankstations. We zijn doorgereden naar Mariposa. Dit was wel een heel leuk dorpje. Hier hebben we de auto geparkeerd en een rondje gelopen en wat gedronken. Inmiddels scheen de zon weer en was de temperatuur alweer flink opgelopen, lekker! gelukkig!Toen zijn we weer terug gegaan naar de camping om een beetje te relaxen en te koken. Gelukkig is de jetlag al bijna weg! Dit jaar hebben we er veel minder last van gehad dan ik me kon herinneren!

Lees ook onze speciale pagina over Yosemite Nationaal Park.