Swamptour, Houston en weer terug.

Biloxi

Vanuit Ocean Springs rijden we weer verder langs de kust richting Houston. Het einde van de vakantie komt nu echt in zicht. We hebben een swamptour geboekt en moeten om 12.00 uur in Slidell (net ten noorden van New Orléans) zijn. Tijd genoeg. We rijden door Biloxi, daar staat midden in het centrum het Hard Rock Hotel, met volgens ons de grootste gitaar van Amerika. Het hotel was bijna klaar voor opening in 2005, maar Katrina goeide roet in het eten. Zoals duidelijk te zien, zijn hier over de gehele kustlijn alle huizen en hotels weggevaagd. Er staan alleen maar nieuwe huizen tussen de lege percelen die te koop staan. Alweer ruim 10 jaar geleden, maar nog zo duidelijk te zien wat de impact was. Verderop in Long Beach is het file, Ook hier word volop Mardi Gras gevierd. De Parade start pas vanmiddag, maar nu is iedereen al een plekje aan het zoeken langs de grote weg. Hopelijk komen we nog op tijd voor onze excursie. Hele families met grote koelboxen en zelfs met complete barbecues worden aangesleept. Amerikanen en hun consumptiegedrag, we blijven het opmerkelijk vinden. Iedereen weet wat lekker is, maar wij hebben bijna elke morgen van tempex bordjes en uit plastic bekers het ontbijt genuttigd.

We zijn op tijd voor onze excursie, bijna 2 uur varen door de swamp. Er zitten geen alligators, het is te koud in de winter, ze zijn in een soort van winterslaap. Maar we zien genoeg moois. Schildpadden en zelfs ook wilde zwijnen, niet gek, ze worden dagelijks gevoerd door de gidsen en daardoor komen ze heel dicht bij de boot. Echt heel leuk. We krijgen een boel uitleg over het leven in de swamp. Een wereld op zich, de mensen hebben niet veel contact met de buitenwereld en maken veel gebruik door alles wat het moeras ze kan geven. Planten en dieren, ze eten alles; kikkers, alligators (swampdog) en natuurlijk de rivierkreeftjes. En weer hebben we mazzel met het weer, wel fris maar weer een stralend zonnige dag.

’s Avonds geslapen in weer een Days Inn. De volgende dag op naar Houston, omdat we de stad bij aankomst helemaal niet gezien hebben, besloten we om naar het centrum te gaan. Midden door het centrum stroomt een rivier en langs de oever is een heel park aangelegd, het loopt als een groene ader door de stad. Weer een stralende zonnige dag, maar langs de hoge gebouwen door waait het ontzettend hard. We rijden nog maar stukje door de stad en eten ’s avonds nog hamburger. Omdat het Motel langs een hele drukke weg ligt, doen we amper een oog dicht. Ach, dat heeft voor morgen natuurlijk wel een voordeel zodat we in het vliegtuig een tukkie kunnen doen. We hebben ruim de tijd, eerst alles inpakken en goed verdelen over de 2 koffers. Auto wegbrengen, nog een laatste hapje op het vliegveld en we zijn klaar voor de terugreis. Het vliegtuig zit (net als de heenweg) niet helemaal vol. Lekker, 3 stoelen met 2 personen.

Op de vlucht dromen we nog van onze geweldige reis, in totaal zo’n 6000 km gereden, het was helemaal wat we ervan verwacht hadden en meer! We hopen dat jullie ook een beetje hebben genoten van onze, we kunnen het iedereen aanraden. Wij vonden het een unieke ervaring om door dit authentiek stukje Amerika rond te reizen.